geen goede voornemens

Het nieuwe jaar is weer begonnen en mensen hebben het massaal over hun goede voornmens voor 2016. Daar doe ik niet aan mee. Ik doe niet aan goede voornemens. Ik neem me niets voor, ik doe het gewoon. 😛

Er zijn een paar dingen die ik “doe”. Met sommige nieuwe dingen ben ik al in 2015 begonnen, want als je geen goede voornemens hebt voor 2016 kun je beginnen wanneer je wilt.

“semi vegetariër”

Sinds eind november ben ik begonnen met minder vlees te eten. Dit heb ik gedaan omdat dit beter is voor het milieu en omdat in de toekomst er niet genoeg voedsel meer zal zijn voor iedereen als we allemaal elke dag vlees blijven eten. Nu eet ik drie keer in de week vlees en een keer vis. Dankzij mijn studie weet ik hoe belangrijk het is om genoeg eiwitten binnen te krijgen via je voeding, dus ben ik nog steeds druk opzoek naar lekkere en gezonde vegetarische gerechten. Tips zijn van harte welkom.

Nu denk je misschien: “waarom ben je geen vegetariër geworden?” Ik at altijd al een keer in de week geen vlees en dat vond ik geen probleem, maar de stap om een echte vegetariër te worden vind ik nog te groot. Nu vind ik het niet zo erg als iemand anders kookt en we krijgen veel vlees voorgeschoteld, dan eet ik het de dag erna wel niet. Maar als ik echt een vegetariër wordt moet ik veel strenger zijn daarin en dat wil ik nu liever nog niet. Wie weet misschien volgend jaar?

http://www.goodbite.nl/duurzaamheid/waarom-minder-geen-vlees-eten/

“haren niet wassen”

In de vakantie heb ik altijd te veel tijd en deze besteed ik dan ook graag aan YouTube filmpjes kijken en nutteloze dingen opzoeken op het web. Laatst had ik het met een vriendin over hoe vaak je eigenlijk je haar moet wassen. Zij had ergens gelezen dat het beter is als je dit helemaal niet doet, dat wil zeggen zonder zeep. Dit leek me wel interessant om uit te zoeken en dus ging ik aan de slag. Er zijn inderdaad veel mensen die beweren dat je haar zonder het gebruik van shampoo veel gezonder is. Zeep zou namelijk je vetklieren op je hoofdhuid verstoren, waardoor je door het te vaak te wassen steeds sneller vet haar krijgt. Door het niet te wassen kan je haar terug keren in zijn natuurlijke staat en zichzelf prima verzorgen. Dit klonk helemaal niet verkeerd, dus ik dacht dit ga ik uitproberen!

Er was alleen een probleempje. In het begin wordt je haar nog steeds snel vet en loop je met een vette kop rond. Dus toen ik kerstdiner had en op 1 januari familie op bezoek kreeg heb ik het toch maar gewassen. Nu ga ik proberen het wassen zo lang mogelijk uit te stellen. Ik ben vooral benieuwd hoe dit zal gaan met sporten, want ik zweet altijd best wel in mijn nek. Ik hou jullie op de hoogte met #haren niet wassen.

hier wat links die ik heb gelezen:

http://www.grazia.nl/lifestyle/haar-al-zes-jaar-niet-gewassen

http://blog.sabinemetz.nl/2015/05/update-2-maanden-geen-shampoo/

http://www.fashionscene.nl/beauty/171933/trend-nooit-meer-shampoo-gebruiken

“be strong”

Ik weet het, sporten staat bij heel veel mensen op het lijstje. Bij mij gaat het alleen niet zozeer om dat ik meer moet sporten, ik sport al gemiddeld 3x in de week, maar dat ik meer krachttraining moet gaan doen. Ik heb een goede conditie, ik kan met gemak een uur hardlopen, maar verder beschik ik over kippenkracht. Omdat ik een goed gevoel krijg wanneer mijn conditie echt goed is, ben ik erg benieuwd hoe het moet voelen als ik ook wat sterker ben. Ik kan nu nog niet eens 3 keer goed opdrukken. Ik hou jullie op de hoogte met # opdruk challenge. Jullie zijn uiteraard van harte welkom om mee te doen!

Nu ben ik erg benieuwd of jullie ook geen goede voornemens hebben 😛 Al moet ik eerlijk bekennen dat ik stiekem ook wel goede voornemens heb die helaas altijd voornemens blijven,

Carlientje

 

 

Geef een reactie

